dagens random

Dagens ledsamhet:
Jag beklagar mig i personalrummet över att mitt vikariat snart är slut och säger att jag tycker att NN som jag vikarierar för gott kan skaffa sig ett till barn. Nu. Då säger en kollega ”Jag tyckte om att jobba med NN. Hon var en bra [yrkestitel], det märktes”. Jag krymper genast ihop till en liten sörja på golvet. Jag som hade gått omkring och trivts. Resten av eftermiddagen ägnar jag åt att älta det hen sa, jämföra mig med NN och konstatera att jag inte bara gör ett dåligt jobb, utan att det dessutom syns utåt också. Mycket konstruktivt beteende.

 

Dagens ilska:
Varje dag cyklar jag förbi den plats där jag låg blodig och halvt medvetslös för drygt tio år sedan och hörde någon gå förbi och säga ”kolla, det ligger någon där”. För att sedan gå vidare. Jag har inte tänkt så mycket på det hela under de sista åren, förutom att jag ogillar de ärr jag fick. Men de senaste veckorna så har det väckts en ilska inom mig när jag tänker på händelsen. Vafan, om jag skulle gå förbi där mitt i natten och se någon ligga i en buske och uppenbarligen inte må bra, då skulle jag försöka hjälpa den personen. Det känns som något som alla skulle göra. Men tydligen inte. Jag hade ju kunnat ligga och dö där. Eller bara vara ett lovligt byte för någon inte så trevlig person. Usch.

 

Dagens insikt:
Jag baserar hela mitt jag på jämförelser med andra. Det är ingen vidare stabil grund.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0