finerier

Ujujuj, vilken dag... En viktig bit i mitt jobb med självkänslan är att skriva upp allt positivt som händer, sådant som bekräftar mig som person. Det tenderar jag annars att glömma, och kvar blir bara det negativa. Jag är dessvärre totalt genomusel på att komma ihåg att skriva ner detta, men idag måste det göras. Så mycket fint jag har fått höra idag, alltså. Framför allt från en vän samt från en i självkänslegruppen. Fantastiska saker slängde de ur sig. Sedan har jag idag även gjort sådant som jag själv blivit nöjd med, vilket inte händer särskilt ofta. Jag är alldeles vimmelkantig av allt bra och fint som händer ibland.

Sedan är jag också livrädd för sådana här dagar, för de gör att fallet, det oundvikliga fallet, blir längre och hårdare.

Men nu ska jag jobba med att njuta av det som är bra när det är bra. Det skulle vara fint att kunna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0