att sakna

Inatt drömde jag att Sara bara hade varit bortsprungen alla dessa månader. Plötsligt hittade jag henne, eller snarare hittade hon mig. Hon sprang emot mig och jamade och jag blev förstås outsägligt glad.

Jag saknar henne hemskt mycket. Häromdagen hittade jag en låda med kattgodis när jag städade. Sånt gör fortfarande väldigt ont. Sara kommer aldrig att äta det där godiset.

Min bästa vän i 18 år. Jag minns perioder då jag verkligen inte visste vad jag hade tagit mig till om jag inte hade haft henne. Hon var ett sällskap och en tröst när jag var ensam och mådde skit. Min älskade lilla pälsboll...

Ett av mina största problem med det här livet är det som handlar om att älska andra. För det tar alltid slut, och då gör det så fruktansvärt jävla ont. Så ont att det nästan inte är värt det. Men ensamheten är inte heller något roligt alternativ... Jag är arg på livet som är utformat på ett så jävligt sätt. Att leva innebär en hemsk massa smärta. Visst finns det glädje också, men smärtan väger tyngre. Det är inte okej.


what if i don't agree
with the lines i have to read
they don't pay me enough
the way i see it

Ani DiFranco - Dog Coffee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0