shuffleleken

Bara för att det är så skoj:
1. Ställ musikspelaren på shuffle
2. Tryck till nästa låt efter varje fråga
3. Låttiteln blir svaret på frågan


1. Hur mår jag idag?

Just D - Vart tog den söta lilla flickan vägen (Haha, jag stod faktiskt framför ett foto av en 5-årig Lisa och funderade på precis det imorse)

2. Hur kommer/har dagen idag att vara/varit?
Agnes Härdelin - The Widow (E dör? Inte för att vi är gifta eller ens tillsammans, men det är väl det närmsta jag kan tänka mig. Eller så träffar jag en änka?)

3. Vad var det första jag tänkte idag?
THF - I'm BB-King (Soft att vakna och tro att man är en gammal bluesgubbe)

4. Vad är det sista jag kommer tänka på innan jag somnar ikväll?
Die Toten Hosen - Lügen (Jaha, blir det en sån kväll :/)

5. Vad händer imorgon?
Rolf Carvenius - Bluer than blue (Meeeeh lesen :()

6. Hur blir den kommande veckan?
Paul McCartney - Another day (Javisst, en ny vecka brukar bestå av andra dagar)

7. Vad skulle mina vänner ge mig för namn om dom fick välja åt mig?

The Beatles - Flying (Wii?)

8. Vad tycker folk i allmänhet om mig?

Lydia Lunch - Knives in the drain (I blacken the walls as I suffer my youth / I've got the cancer of birth / and I ask what's the use - Peppen!)

9. Vilken låt beskriver mitt utseende bäst?

The Beatles - Across the universe (Flummigt?)

10. Vilken låt beskriver min personlighet bäst?
Göteborgsmusiken - Militärmarsch nr 1 i D-dur (Wiii, jultomtens verkstad-marschen!)

11. Hur mår min kropp?
Clash - Should I stay or should I go (Den funderar på att lämna mig?)

12. Har någon sexfantasier om mig?
Nationalteatern - Valens sista vals (En dansande döende val? Eh :/)

13. Vilken låt passar mest in på den jag håller kär?
The Cardigans - Sick & Tired (Klad?)

14. Vad gör jag fel i livet?

Caramell - Efter plugget (Slutar plugga? Jag visstere, jag borde inte!)

15. Vad gör jag rätt i livet?

Welle: Erdball - Monoton & minimal (Es gibt keinen Kompromiss / Es zählt nur JA und NEIN / Wir sehen, wie es wirklich ist / Wir denken minimal)

16. Vad önskar jag mig mest?

Oasis - Morning glory (Need a little time to wake up / Need a little time to rest your mind - jomenvisst)

17. Har jag en djup och mörk hemlighet?

Ani DiFranco - Shameless (Nä, alltså?)

18. Kommer jag att få barn?

Gnom - Vals om en mann fortalt av to kviger (Jag får en son som två kossor (?) skvallrar om?)

19. Kommer jag att gifta mig?
Wham! - Last christmas (Jag gifte mig förra julen utan att minnas det? Eller kommer att gifta mig med den jag var tillsammans med då? Eller är bitter och tänker ge mitt hjärta till någon annan?)

20. Hur kommer jag att dö?

Tori Amos  - A sorta fairytale (Sticka mig på en spinnrock?)

21. Vilken låt ska spelas på min begravning?

Kaizers Orchestra - Bøn fra helvete (Jaha, det är där jag hamnar alltså.)

22. Vad är meningen med livet?

Ebba Grön - Staten & kapitalet (Åhååå, skall genast gå med i moderaterna!)
i put a cup out on the window sill
to catch the water as it fell
now i got a glass half full of rain
to measure the time between
when you said you'd come
and when you actually come

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0