remiss i limbo

Hehe. Jag har hela tiden haft onda aningar vad gäller min remiss till neuropsykiatrisk utredning. Har inte haft någon konkret anledning, men ändå en känsla av att något inte står rätt till. Visst har jag inte hört ett knyst under de dryga ett och ett halvt år som har gått sedan den skrevs, men det är ju inget konstigt eftersom de har väntetider på typ två år. För att stilla mina misstankar bad jag ändå till slut min kurator kolla upp det hela. Och minsann, det visade sig att remissen var felskickad. Den hade inte hamnat någonstans alls, utan låg och svävade mitt ute i cyberrymden.
 
Jag blir så trött. Det här är fan psykiatrin i ett nötskal. Jag vet inte hur många gånger jag själv har behövt ta initiativ, kolla upp saker, tjata och kämpa för att få den vård jag behöver, eller för att få någon vård överhuvudtaget. Precis sådant som oftast är väldigt svårt för personer med psykisk ohälsa. Det är åt skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0