psykiatrin.....

Jag blir tokig. I december fick jag en tid till min psykiater. Jag kunde inte den tiden, så jag ringde för att boka om den samt be om förnyade recept på mina mediciner. Receptionisten kunde inte boka om mig för hon visste inte när läkaren skulle jobba, så hon behövde fråga läkaren om detta först. Och så skulle hon framföra att jag behöver nya recept. En vecka senare har ingen hört av sig och jag har bara fått recept utskrivet för en av mina två mediciner. Jag ringer upp igen och receptionisten låter förvånad och säger att läkaren sagt att hon skulle ringa mig för att diskutera när vi ska ses. Hon ska åter framföra att jag vill ha en ny tid, samt recept även på min andra medicin. Två veckor går, och jag har varken fått något samtal eller något recept. Jag börjar bli nojig eftersom medicinen tar slut snart. Ringer upp igen. Receptionisten låter ännu mer förvånad och lite upprörd över situationen. Säger att läkaren sagt att hon försökt ringa mig, samt sagt något mystiskt om att den medicin jag har fått recept på ”ska ersätta den andra”, trots att jag är ordinerad båda och vi kom överens om att inte ändra något i medicineringen för tillfället. När läkaren kommer nästa gång ska receptionisten ”sitta i läkarens rum tills hon har fixat detta”. Det var imorse, och jag har fortfarande inte hört något eller fått något recept. Jag har medicin för typ två dagar till. Det känns inte särskilt bra. Jag vill inte ägna tid och energi åt det här. Men jag vill inte heller plötsligt stå utan medicin, jag är tillräckligt skör som det är just nu. Jag blir så less ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0