2013-"intervju"

Motsvarade 2013 dina förväntningar?
Jag anstränger mig för att inte hålla på med förväntningar, då sådant oftast bara gör mig besviken. Det jag förstås aldrig kan låta bli att hoppas på är att livet i stort ska utvecklas i en positiv riktning, och det har det gjort under året. Bra så.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åmen, allt jag gör är ju något jag aldrig gjort förut. Men sådant som inte liknar något jag gjort förut innefattar t.ex. att ta körkort, vara uppe på en vulkan, köpa en glassmaskin, säga upp mig från ett jobb, bli faster, få en vattenskada, utrymma lägenheten, bli anställd på ett sjukhus, m.m.

Har du några nyårslöften?
Nää, sådant får mig bara att bli besviken på mig själv. Jag strävar helt enkelt efter att fortsätta utvecklas som person och ägna mig åt sådant som får mig att må bra.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaa, diverse bekanta, samt min bror!

Vilka länder besökte du?
Grekland, Malta, Italien.

Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Jag är usel på att minnas datum, så jag vetefasen om det finns något sådant.

Vad var din största framgång 2013?
Överleva gamla jobbet. Få ett nytt jobb. Fortsätta ha världens bästa pojkvän vid min sida.

Största misstaget?
Känns icke-konstruktivt att försöka erinra mig något sådant.

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor till och från jobbet.

Bästa köpet?
Glassmaskinen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Flera saker. Var euforisk när jag var på Etna och på Gröna lund. Att känna så mycket känslor för en viss person att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv, är förstås också något mycket positivt.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Kanske Rihanna - S&M, Amandine Bourgeois - L'Enfer Et Moi, Tom Waits - Hell Broke Luce, m.fl.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Beror förstås på vilket år man jämför med. Men jag har väl förmodligen inte haft någon direkt depression i år, och det är ju relativt ovanligt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat. Bara varit. Tränat. Läst.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat över. Slöhängt på internet.

Blev du kär i år?
Nää, hade turen att redan vara kär.

Favoritprogram på TV?
Har ingen tv, men tittade på julkalendern teckentolkad på SVT play, så det får väl bli den.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Uppvaktning på morgonen och restaurangmiddag på kvällen. Mer minns jag inte.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Naturligtvis massor. Framför allt mer tid och pengar. Det hade löst många problem.

Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Hehe, som om jag skulle ha en stil? Pösiga blåjeans + t-shirt, utsvängda svarta jeans + t-shirt, svarta mjukisbyxor + t-shirt, enstaka mönstrade/färgglada kjolar/klänningar. Omaka strumpor.

Vem saknade du?
Många, i kortare och längre tidsperioder. Kissekatten Sara är någon jag saknat lite extra mycket.

Den bästa nya personen du träffade?
Inte minns väl jag när jag har träffat vem.

Vad gör du på nyårsafton?
Gasquar, om jag lyckas bli frisk till dess.

Vad vill du ha av 2014?
Ett jobb jag trivs med, en fritid jag trivs med, sinnesfrid, kramar, hälsa och lycka åt dem jag älskar, fred på jorden, livstids förbrukning av Ben&Jerrys, fler timmar på dygnet, skrivinspiration...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0