skutt

Hihihi, plötsligt känner jag mig så himla busig. Tokpigg och lite pirrig i magen och vet inte riktigt vars jag ska ta vägen. Jag tror att jag råkade ta två Voxra idag, och det är inte omöjligt att det kan ha med det här att göra. Högst opraktiskt då jag egentligen bör lägga mig kl nio om kvällarna för att få mina obligatoriska åtta timmars sömn. Men nu är sömnen långt borta. Jag vill helst bara skutta omkring hela natten och... jag vet inte vad mer jag skulle göra än att skutta omkring. Men ändå.

Jamenfaktiskt. Jag fick ju ökad ångest när jag åt dubbel dos Voxra i våras. Det här känns lite som samma känsla, fast på den positiva sidan av känslospektrat. Kanske är det så att ångesten ökas om grundstämningen är åt det negativa hållet, men om utgångsläget är på plussidan så kanske det blir såhär? Lite skuttigt. Och det ligger liksom något under tungan.

Liknande kicken man kunde få av koffein en gång för länge sedan. När jag och min f.d. älskade vän petade i oss koffeintabletter och sedan låg och skrattade en halvtimme i sträck. Det var fint.

Jag har svårt att förstå att jag har ett jobb, där jag faktiskt måste dyka upp på utsatt tid och sedan uträtta vettiga saker hela dagen. Jag känner mig fortfarande som en ytterst oansvarig student som utan problem kan dröna framför datorn halva natten eller festa en onsdagskväll och sedan dagen efter helt enkelt bestämma om jag ska gå på föreläsningen eller vända mig om i sängen och dra täcket över huvudet. Jag kan inte förstå att har blivit den där som har ansvar. Det där som jag alltid varit så rädd för. Livet är så jävla konstigt.

Det känns inte riktigt på riktigt.

Nu gäspade jag, positivt. Ska ta tillfället i akt och blunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0