2011

Motsvarade 2011 dina förväntningar?
Ohnej. Eller, egentligen hade jag väl inga riktiga förväntningar, men mycket har hur som helst gått sämre än vad jag bör ha hoppats. Ett skitår på flera sätt. Med ett antal undantag, förstås.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Åmen, man gör ju nya grejer hela tiden... Typ åkte på festival i Ungern, gick på Tivoli i Köpenhamn, såg Nyckeln till frihet, käkade ett antal nya mediciner, höll i en veckogammal bäbis, körde med trafiklärare, såg Ani DiFranco, etc. etc.

Har du några nyårslöften?
Nää, varken för 2011 eller 2012. Man blir bara besviken på sig själv med såna. Jag föredrar att överraska mig själv istället.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja-a! En vän och ett flertal bekanta.

Vilka länder besökte du?
Norge, Danmark, Grekland, Montenegro, Kroatien, Slovenien, Italien och Ungern.

Vilka datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
7 augusti. Dagen då jag förlorade min bästa vän sedan 18 år tillbaka.

Vad var din största framgång 2011?

Fixade att skriva en jäkla magisteruppsats. Lyckades att återigen ta mig upp ur mörket.

Största misstaget?
Att gå med på att äta Fluanxol. En dryg månad av likgiltighet och noll känslor, en dryg månad som försvann. Usch.

Vad spenderade du mest pengar på?

Resor, framför allt till Norge.

Bästa köpet?
Resorna

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, pojkvännen som nu har epitetet ex har en förmåga att göra mig glad. Och papa. Och några fina vänner.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

Kent – Utan dina andetag, Berg&dalvana & 747, Sarah Dawn Finer – Kärleksvisan, Ani DiFranco – School night. Med flera.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag mådde sämre än vad jag gjort på flera år. Vidrigt.

Vad önskar du att du gjort mer?

Skrattat.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Angstat.

Blev du kär i år?

Nej, var det redan.

Favoritprogram på TV?

Har ingen tv.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Åt min första Voxra, fick frukost och paket på sängen av föräldrarna, sedan minns jag inget mer.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ett bättre fungerande psyke. En bättre fungerande kropp hade i och för sig inte varit helt fel heller.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Hehe, som om jag skulle ha en stil? Pösiga blåjeans + t-shirt, utsvängda svarta jeans + t-shirt, blommiga och randiga klänningar...

Vem saknade du?

Framför allt en tvåbent manlig varelse som börjar på E och en fyrbent kvinnlig varelse som börjar på S.

Den bästa nya personen du träffade?

Inte minns väl jag när jag har träffat vem.

Vad gör du på nyårsafton?

Glittrar och gasquar.

Vad vill du ha av 2012?
Ett jobb jag trivs med, sinnesfrid, kramar, hälsa och lycka åt dem jag älskar, fred på jorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0